Sunday 25 April 2010

مش عيب

أنت حمار .. كلمة أكيد إنتو سمعتوها زيي .. ( مش قصدي .. محدش يفتكر حاجة لا سمح الله ) أنا قصدي أكيد سمعتوها من حد بيقولها لحد تاني .. المهم .. أنا بقي سمعتها بوداني يوم ما كنت قاعد علي القهوة لا ليا ولا عليا كان جنبي بشويتين شوية شباب قاعدين بيضيعوا وقت زيادة ماهو ضايع .. ما علينا .. كانوا بيهزروا مع بعض وفي وسط الكلام لقيت واحد منهم بيقول للتاني بحنجرة قوية .. انت حمار يا بني ..
مش عارف أية اللي خلاني التفت لا إرادياً لما سمعت الكلمة دي .. حسيت إنه بيقولها لي أنا ..بصيت حواليا لقيت ولا واحد واخد باله من حد كل واحد في موضوعه .. إتعدلت في قعدتي وعدلت نضارتي علي وداني.
باختصار باظت اللليلة يا معلم .. سرحت بدماغي لبعيد قوي وسألت نفسي .. هو صحيح أنا حمار ؟؟ .
العجيب ( وبيني وبينكم ) إني اكتشفت بعد استرجاع سريع لبعض مواقف حياتي إن حضرتي فعلاً حمار..
طيب وهو دة عيب .. مش عارف ؟؟

11 comments:

Unknown said...

هذا ما يسمونه
أنحدار اللغة والمستوى
فى التعامل بين الناس وبعضها

Unknown said...

وعلى الضفة الأخرى
من يزعم أنها لغة الشباب
والروشنة!!!

Unknown said...

وعلى الضفة الأخرى
من يزعم أنها لغة الشباب
والروشنة!!!

Unknown said...

ياترى هل ياترى
ممكن اسأل سؤال؟
حأسأل ورزقى على الله:
هل كان لك مدونة أخرى من قبل ؟

زبادي في الخلاط said...

أهلا يا نور .. يسعدني وجودك
بالنسبة للغة وانحدارها خلاص اللي حصل حصل مافيش حد بيتكلم صح مش بيكتب صح ؟ لأن الكتابة كمان بقت مشكلة

البلوج .. ايوة انا كان عندي بلوج بسيط واتقفل مني مش عارف لية كان اسمه زبادي في الخلاط

تحياتي

Unknown said...

السلام عليكم ورحمة
الله تعالى وبركاته
اين انت ؟ادعو الله
انت تكون بخير وتقدم
لنا جديداً

menbarra124 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
نهى كمال said...

ايه اللى انتا بتقوله دا كلامك مش مفهوم
مش عيب ابدا انه يكون بالعاميه
ارجو التكرم بزيارة موقعى الذى يهتم بعرض احدث الطرق لـتخلص من الحشرات المنزلية والقوارض الضاره بصحة الانسان http://www.egyptgerman.com/

Unknown said...

أين أنت؟
عوووووووووود :)

omnia said...

thank you

مدير موقع ماي سيربرايز my surprise mysurprise

Unknown said...


thank you

مؤسسة تنظيف